هدف اصلی بیشتر کسب و کارها از خرید پنل اس ام اس، ارسال پیامکهای تبلیغاتی و انبوه است که به این کار بازاریابی پیامکی میگویند. میزان اثربخشی بازاریابی پیامکی تماماً بستگی به ایجاد اساماس مناسب و ارزشمند برای کاربران دارد.
برای اینکه به موفقیت برسید و تجربه کسب کنید باید با روش آزمون و خطا جلو بروید چون با هر بار تست کردن تجربیات بیشتری به دست میآورید و در آخر با استفاده از اطلاعات بدست آمده از آزمون و خطاها میتوانید یک استراتژی مؤثر برای بازاریابی پیامکی و پنل اساماس تان ایجاد کنید. پس قبل از شروع و ارسال پیامک از کیفیت و کارآیی متن آن هم اطمینان حاصل کنید. با رعایت نکاتی که در اینجا به آنها اشاره میکنیم میتوانید متنهای اساماس خود را به شکل بهتر و استاندارد ایجاد نمایید:
باید همواره کاربران خود را دنبال کنید و ببینید که چه چیزهایی دوست دارند، به چه چیزهایی نیاز دارند و دنبال چه هستند و براساس آنها متن اساماس را شخصی سازی و هدفمند نمایید. مثلاً اگر صاحب باشگاه بدنسازی هستید و تعدادی از مشتریانتان در طول مدت فعالیتشان در باشگاه به نتیجه و وزن دلخواه خود نرسیدهاند میتوانید پیامکی به این شکل به آنها ارسال کنید:
سلام آقای محمدی، آیا تمایل دارید در برنامه ویژه بدنسازی ما شرکت کنید؟ ۱ ماه تمرینات بدنسازی به صورت خصوصی زیر نظر مربی حرفهای به صورت رایگان. از طریق این لینک ثبت نام کنید: “لینک” .
نکته: همیشه ذکر کردن اسم کاربر در پیامک تأثیر بهتری دارد و باعث تعامل بیشتر کاربر میشود.
با ارسال اساماسهای هدفمند و مرتبط به کاربر هم مشتریان راضیتر و هم بازاریابی موفقتری خواهید داشت.
متن پیامکی که به کاربران خود میفرستید باید با متنی که به دوستان و آشنایان خود میفرستید متفاوت باشید. برای اینکه حرفهایتر به نظر برسید و کاربر شما را جدی بگیرد بهتر است از زبان و اصطلاحات محاوره استفاده نکنید.
هرگز تصور نکنید که کاربرانتان متوجه میشوند که پیامک از سمت شما ارسال شده حتماً به اسم شرکت یا برندتان در اساماس اشاره کنید. مثلاً میتوانید این کار را با قرار دادن اسم خودتان به صورت یک امضا در پایین پیامک انجام دهید.
حتماً توجه داشته باشید لینکهایی که در پیامک قرار میدهید ریسپانسیو باشند و در موبایل به درستی نمایش داده شوند.
حتماً قبل از ارسال پیامک متن آن ار چک کنید تا غلط املایی و نوشتاری نداشته باشد شاید مسئله مهمی به نظر نرسد ولی کاربر با دیدن غلط نوشتاری در اساماس به آن اعتبار کمتری میدهد.
پیامک شکا حتماً باید یک فراخوان عملیاتی یا call to action داشته باشد تا کاربر را به تعامل دعوت کند. بهترین فراخوانها آنهایی هستند که به صورت امری بیان میشوند و حس فوریت را به کاربر القا میکنند.
متن اساماس نباید تنها حاوی یک سری اطلاعات باشد بلکه باید کاربر را دعوت به انجام کاری کند. اطمینان حاصل کنید که فراخوان عملیاتی موجود در پیامکتان مشخص و واضح بوده و کاربر متوجه میشود که دقیقاً چه کاری باید انجام دهد. مثلاً به جای قرار دادن شماره تماس به تنهایی بهتر است اینطور بنویسید: با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۸۸۸۸۸۸۸۸
معمولاً اپراتورهای اساماس حداکثر تعداد ۱۶۰ کاراکتر را پشتیبانی میکنند پس بهتر است متن پیامکتان بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر نباشد. برای دادن اطلاعات بیشتر لینکی به سایت یا وبلاگ خود بدهید.